3 590 a célként kitűzött 5 000 aláírásból

Tisztelt Lázár János építési és közlekedési miniszter és Rácz András természetvédelemért felelős államtitkár!

Frissítés: A civilek 20 év pereskedés után két fontos pert nyertek a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér környezetvédelmi ügyeit illetően. Sikerült elérni, hogy a Kúria kimondja, 2006-ban és 2012-ben sem vizsgálták meg a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér káros környezeti hatásait, és jogszerűtlenül kapott működési engedélyt. Emellett a repülőzajtól valójában senkit sem védő zajgátló védőövezetet és az azt kijelölő határozatot is sikerült töröltetni a bírósággal, és új kijelölésre kötelezte a hatóságot a bíróság. Utóbbi ítéletet Lázár János megtámadta a Kúrián. Az érintett lakossággal való pereskedést választja a problémák megoldása helyett. Ezt a hozzáállást felháborítónak tartjuk!

Kérjük Lázár János építési és közlekedési minisztert, hogy alkalmazza végre azt a 2014-es európai uniós rendeletet, amely minden érintettnek javulást hoz az összes kerületben és településen, akit otthonában zavar a repülőgépek károsanyag- és zajkibocsájtása. Továbbá azt is, hogy vizsgálja felül a repülőgépek által okozott zaj egészségügyi határértékeit a WHO erős egészségügyi ajánlása alapján.

A következő pontokban felsorolt cselekvési terv ügyében érdemi egyeztetéssorozatot és megoldást követelünk Lázár Jánostól, amelynek vége az kell hogy legyen, hogy a Liszt Ferenc repülőtér a magyar és a nemzetközi környezetvédelmi normáknak megfelelően legyen működtetve!

Ezek tehát a következők:

  1. Korlátozza a repülőtér működését olyan módon, hogy az ne okozzon veszélyt testi épségben egy magyar állampolgárnak se! Állítsa vissza a korábban tiltott pályavégek használatának újbóli tiltását.
  2. Légügyi eljárásokkal javítson a repülőtértől távolabb elhelyezkedő kerületek lakóinak terhelésén, és ha az technikailag lehetséges, terelje a repülőgépeket lakatlan terület fölé!
  3. A WHO Erős egészségügyi ajánlásának megfelelően indítványozza a kormánynál a Zajgátló-védőövezet zajhatárainak megváltoztatását, mert a jelenlegi zajhatárok nem alkalmasak a lakosság érdemi zajvédelmére. Jelenleg a nappali átlagolt szintet tekintve a magyar terhelési zajhatár a WHO ajánlásnak mintegy 100-szorosa. Ez elfogadhatatlan!
  4. Jelöljön ki a repülőtér környezetében a nemzetközi standardoknak megfelelő Biztonsági-Védőövezetet, a Légügyi törvény rendelkezéseinek megfelelően, hogy minden lakó biztonságban legyen!
  5. A fentiek alapján jelöljön ki egy olyan kiterjedt Zajgátló-Védőövezetet, amelyben a repülőtérhez legközelebb élő lakosok ingatlanjait érdemben Területrendezik, a repülőtértől távolabbi kerületekben élő lakosok, - akik feje fölül technikailag nem lehet áthelyezni a légiforgalmat , mindenképpen érdemi zajszigetelést, és havi zajpénzt kapjanak!
  6. Ne engedje a leghangosabb kínai teherszállító gépeket leszállni a repülőtéren, ha azok nem felelnek meg az EASA engedélyezési standardjainak, ezt azonnali mérésekkel vizsgálja meg!
  7. Vezessen be valódi éjszakai repülőtér zárat, hogy az országunk GDP termelő Magyar Állampolgárai nyugodtan tudjanak aludni, így munkahelyükön,- vállalkozásaikban jól teljesíthessenek, és az országunknak a legtöbb javat termelhessék meg, nap mint nap!

Írd alá a petíciót! 

Támogass!

Kérünk, hogy támogass minket, hogy hangot adhassunk a repülőtér káros hatásait tapasztaló lakosokat támogató kampányunknak! Adományoddal hozzájárulsz ahhoz, hogy kampányunkat mind szélesebb körben terjeszthessük. Minden forinttal több embert állíthatunk az ügyünk mellé, minden forinttal közelebb kerülünk ahhoz, hogy fel tudjuk mutatni, meg tudjuk szervezni azt a kritikus tömeget, amivel közösen lépve célt érünk!

 

Miért?

Magánszemélyek, formális és informális csoportok ügyeinek segítésére hoztuk létre szervezetünket. Az oldalt a tagok és a kampányt aláírók támogatják, így maradunk függetlenek és szabadok. A munkánk folytatásához kérjük a támogatásodat. 

Segíts, hogy terjedjen aHang!

 

 

Mit tehetsz még?

"Pár ember Rákoshegyen sokkal hangosabb, mint maga az a zaj, amit a repülőgép gerjeszt" - mondta egy interjúban Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. egykori szóvivője. 

Legyen hát tényleg hangosabb az a "pár ember"!

Oszd meg a petíciót barátaiddal és ismerőseiddel. Köszönjük, ha e-mailben is értesíted őket, hogy minél több emberhez eljusson!

Legyünk Hangosabbak!