2 850 a célként kitűzött 5 000 aláírásból

Tisztelt Dr. Homolya Róbert, MÁV Zrt. elnök-vezérigazgató, Dr. Fónagy János, miniszterelnöki biztos, Kiss-Bence Eszter, stratégiai és fejlesztési főigazgató, Mosóczi László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár és Kerékgyártó József vezérigazgató!

Követeljük, hogy teljes hosszában újítsák fel a Mátészalka-Debrecen vasútvonalat, tegyék alkalmassá a vasúti pályát teljes hosszában a 80 km/órás menetsebességre! Ez nem pusztán kényelmi kérdés, hanem családok ezreinek a boldogulása múlik rajta. Befolyásolja a környékbeli gyerekek tanulási, a betegek gyógyulási esélyeit, meghatározza a munkavállalási lehetőségeket. A térség kötött pályás  közlekedésének fejlesztésére Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar megye érintett településeinek lakossága eddig csak ígéreteket kapott.

Írd alá te is a petíciót, ha egyetértesz azzal, hogy a MÁV-nak és az illetékes minisztériumnak garantálnia kell a Mátészalka-Debrecen vasútvonal teljes felújítását!

Miért fontos ez?

A Mátészalka-Debrecen vasútvonal  stratégiai jelentőségű a  mátészalkai, fehérgyarmati, csengeri, nyírbátori és nyíradonyi járás  83 településén élő mintegy 160 ezer lakosnak. A  Mátészalka-Debrecen vasútvonal MÁV törzshálózat része, az utasforgalma pedig a fővonalak után a legmagasabb. A Debrecen-Nyírábrány és a Debrecen – Füzesabony vasúti viszonylatok együttes utasforgalma alig magasabb a 110-es vasútvonalénál.

A lassú vonatközlekedés sokszor akadályozza az embereket abban, hogy munkát vállaljanak közelebbi vagy távolabbi városokban, pedig a munkanélküliek aránya Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2019. decemberében 5, 87% volt, míg a vasútvonal által érintett Hajdú-Bihar megyei településeken 7 és 8 %-osmunkanélküliséget mértek.

A lassú vonatközlekedés jelentős mértékben megnehezíti a Debreceni Kenézy Gyula Kórházba és a Klinikára igyekvő betegek mindennapjait, de a lassú vonatközlekedés gátját képezi annak is, hogy a debreceni középiskolákba és az egyetemre járó tanulók vállalják a napi ingázást, így kollégiumba vagy albérletbe kényszerülnek.

A jelenlegi állapotokra jellemző, hogy a Mátészalka és Debrecen közötti 78 kilométeres távolságot 45 km/h átlagsebességgel teszik meg a személyvonatok. Míg 1997-ben a reggelente induló gyorsvonat még 75 perc alatt tette meg a Mátészalka-Debrecen közötti 78 kilométeres távolságot, napjainkban a reggelente induló Intercitynek  ehhez már 93 percre van szüksége, a leggyorsabb személyvonatok pedig manapság 107 perc alatt küzdik le a két város közötti távolságot.

Az is problémát jelent az utazóközönségnek, hogy a járműpark elhasználódott. A vasútvonalon közlekedő „csörgő” elnevezésű, M41-es mozdonyok gyakran műszaki hiba miatt feladják a szolgálatot, ilyenkor akár több mint egy órás késések is előfordulnak. 2020.januárjában volt három egymást követő nap, amikor üzemképtelenné vált a mozdony. Így nem tud tervezni az utazóközönség, lassan elpártol, ha nem sikerül garantálni a Vasúttársaságnak a menetrendszerűséget.

A helyi és környékbeli hétköznapi emberekből emberekből, főleg gyári munkásokból álló MátészaLkaleaks csoport el szeretné érni azt, hogy teljes hosszában újítsák fel  a vasútvonalat úgy, hogy azon a vonatok legalább 80 km/órás sebességgel haladhassanak, így akár Debrecenben is vállalhatnának munkát a szabolcsi emberek, ahol jelenleg is tárt karokkal várnák a munkásokat, de a Nyíradony és Debrecen környékén élő emberek számára is megnyílna a lehetőség arra, hogy a nyírbátori és  mátészalkai munkahelyeken munkát vállaljanak. Jelenleg a vasúti közlekedés lassúsága miatt nem oldható meg a mindennapi ingázás a települések között.

A Mátészalka-Debrecen vasútvonal lassúsága hátrányosan érinti a térség  mezőgazdaságát is, hiszen Mátészalka környékéről jelentős mennyiségű terményt  szállítanak vasúton, de mivel a vasúti pálya rossz állapotú, azon lassan lehet haladnia a szerelvényeknek,  ez többletköltségeket eredményez.

Kérjük a Tisztelt Döntéshozókat:

· Tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy a 2021-2027-es Uniós fejlesztés ciklusban megvalósulhasson a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítása, olyan módon, hogy tegyék azt alkalmassá minimum 80 km/órás sebességre.

·   Kérjük, hogy tartsa be a MÁV az ígéreteit és a KISS motorvonatok forgalomba állítása után, (2020.március 15.) irányítson át modernebb vasúti kocsikat a  Mátészalka-Debrecen vasútvonalra.

· Kérjük, hogy fordítsanak nagyobb figyelmet, csoportosítsanak át forrásokat a debreceni állomáshelyen tartózkodó M41-es mozdonyok karbantartására, hogy garantálni  tudják az utazóközönség számára a menetrendszerűséget.

· Kérjük, hogy a folyamatban lévő vasútvonal villamosításoknál faszabaduló jó állapotú, remotorizált Diesel mozdonyokat csoportosítsák át a Mátészalka-Debrecen vasútvonalra.

Támogass!

Kérünk, hogy támogass minket, hogy hangot adhassunk a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítását célzó kampányunknak! Adományoddal hozzájárulsz ahhoz, hogy kampányunkat mind szélesebb körben terjeszthessük. Minden forinttal több embert állíthatunk az ügyünk mellé, minden forinttal közelebb kerülünk ahhoz, hogy fel tudjuk mutatni, meg tudjuk szervezni azt a kritikus tömeget, amivel közösen lépve célt érünk! 

 

Miért?

Magánszemélyek, formális és informális csoportok ügyeinek segítésére hoztuk létre szervezetünket. Az oldalt a tagok és a kampányt aláírók támogatják, így maradunk függetlenek és szabadok. A munkánk folytatásához kérjük a támogatásodat.

Levél címzettje:

Tisztelt:

Dr. Fónagy János, miniszterelnöki biztos, Fidesz Magyar Polgári Szövetség

Mosóczi László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár

Kerékgyártó József vezérigazgató

Kiss-Bence Eszter, stratégiai és fejlesztési főigazgató

Dr. Homolya Róbert, MÁV Zrt. elnök-vezérigazgató

Hoppá! Itt meg mi történik?

Ezen az oldalon még többet tehetsz az ügy érdekében. Egy, azaz egy darab kattintással közvetlen üzenetet küldhetsz a valódi döntéshozóknak: Dr. Homolya Róbert, MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatónak, Dr. Fónagy János, miniszterelnöki biztosnak, Csépke András, MÁV-START Zrt.vezérigazgatónak, Kiss-Bence Eszter, stratégiai és fejlesztési főigazgatónak és Mosóczi László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkárnak!

Hogyan?

Olvasd el az e-mailt és ha egyetértesz vele, kattints az 'E-mail küldése' gombra. Rendszerünk minden egyes levelet továbbít, vagyis minél többen kattintunk a küldés gombra, annál nagyobb hatást érünk el! Az e-mailt kiegészítheted, átírhatod, beleírhatod saját, személyes történeted.

Egy dologra kérünk: ne használj durva, sértő szavakat, ezekért nem tudunk felelősséget vállalni. A címzettek nem az ellenségeink, azt szeretnénk, hogy hallgassanak az érveinkre és cselekedjenek. Mert hatalmukban áll!

Segíts hát Te is, hogy Mátészalkán is legalább ilyen gyorsak legyenek a vonatok:

 

Hajrá!

Tisztelt (cc ),

Ezt az e-mailt -ként küldöd Nem te vagy? Kattints ide!

A címzettek látni fogják a következőket: név, E-mail cím.

Az általad megadott személyes adatokat biztonságosan tároljuk és nem osztjuk meg másokkal. További információkért olvasd el adatvédelmi irányelveinkkel foglalkozó oldalunkat.

Segíts, hogy terjedjen aHang!

A petíciót aláírtad, így a döntéshozók veled együtt hallják majd az MátészalkaLeaks csoport hangját

Mit tehetsz még, hogy elkezdődjön a vasútvonal felújítása?

Oszd meg a petíciót barátaiddal és ismerőseiddel. Köszönjük, ha e-mailben is értesíted őket, hogy minél több emberhez eljusson!