480 a célként kitűzött 1 000 aláírásból

Tisztelt Flachbart Róbert ügyvezető, Tőzsér Judit, Head of Company Communication, Kovács Andrea, External Communication Manager, Körmendy Éva, Head of Branding és Lidl Magyarország!

English below

A Lidl Magyarország egy nemzetközi vállalat, amely saját alapelvei szerint “tiszteli a kultúrák sokféleségét: elismeri az értékekben és a tradíciókban rejlő különbözőségeket.” Emellett “felelősséget vállal mindazokon a területeken, ahol a Lidl, mint vállalat hatással van az emberekre és a környezetre […] hogy minden nap megfeleljenek a minőségre vonatkozó ígéretünknek, miközben megóvja környezetünket a jövő számára.” Saját állásfoglalása alapján a Lidl Magyarország fontosnak tartja a gyermekek környezettudatos nevelését és a pazarlás csökkentését, különös tekintettel a műanyag-, üveg-, és elektronikus hulladékok csökkentésére és kezelésére – sőt büszke arra, hogy támogatja a fenntartható építészetet, és ezért a DGNB-védjegy kitüntetésében is részesült.

Ahogy honlapjukon írják: “Vállalatként és a társadalom meghatározó szereplőjeként komolyan vesszük felelősségünket. Hiszünk a vállalat felelős állampolgárhoz méltó viselkedésében és a társadalmi felelősségvállalásban, bárhol is működünk.” Magatartási kódexukben helyesen az emberi méltóság tiszteletét jelölik meg első számú normájukként, illetve kijelentik, hogy “tilos az alkalmazottat neme, szexuális identitása, kora, vallása vagy világnézete, faji, etnikai vagy nemzeti hovatartozása, szociális háttere vagy bármilyen fogyatékossága miatt hátrányosan megkülönböztetni.”

Ennek ellenére a Lidl Magyarország évek óta egy olyan sajtótermékben jelentet meg kétoldalas hirdetéseket, amelynek tartalma minden egyes nap a Lidl által megjelölt értékekkel homlokegyenest szembemegy. A Lokál rutinszerűen tagadja a klímaváltozást, klímahisztinek titulálva, minősíthetetlen stílusban írva például a Klímatüntetésekről, vagy a környezetvédelmet célzó önkormányzati intézkedésekről. Emellett naponta sért meg, gyakran igen emlékezetes címlapokban, emberi méltóságukban különböző marginalizált csoportokat, például a hajléktalanokat, a menekülteket, a romákat, a homoszexuálisokat, az LMBTQ-közösséghez tartozókat, folyamatosan ellenségként állítva be őket.

 

A Lokál nem csak a Lidl elvárt magatartással, de az egyetemes emberi értékekkel szembemenve is minden egyes nap gyűlöletet szít valamilyen csoport ellen. Elfogadhatatlannak gondoljuk, hogy a Lidl hirdetési felületként használt egy ilyen sajtóterméket, komoly összeggel támogatva annak gyűlöletkampányát. Ezért felszólítjuk a Lidl Magyarországot, hogy ne finanszírozza tovább a Lokált, és ne pénzelje tovább se a Magyarországot megosztó gyűlöletet, se a bolygónkat tönkretevő klímatagadást!

 

Lidl should withdraw its advertising from Lokál!

 

Lokál is a “newspaper” dedicated to hate speech and fake news. Lidl as an international company that openly espouses and encourages the values of mutual respect, diversity, human dignity, environmental protection, and waste mitigation, and fights against exclusion and unsustainability can longer finance a media outlet like Lokál with its advertising.

Lokál routinely incites hate against various groups: for example, the homeless, the Romani, the homosexual and LGBTQ community, and refugees. It has openly denied climate change, calling the protesters of Xtinction Rebellion and other initiatives immature dimwits, and regularly questions the legitimacy of environmental protection civil movements. Lokál violates universal human values and promulgates hate and strife every single day – therefore we are calling upon Lidl to act in accordance with its own code of conduct and immediately stop advertising in this newspaper.

 

https://www.lokal.hu/2019-05-teljes-kudarc-a-migransok-europai-integracioja/

https://www.lokal.hu/2020-01-migrans-bunozot-unnepel-hollywood/

https://www.lokal.hu/2018-10-7-ok-ami-miatt-a-vilag-megerett-a-pusztulasra/

https://www.lokal.hu/2018-04-lmbtqi-lobbimunka-az-ensz-nel/

https://www.lokal.hu/2019-10-szexbotranyba-keveredett-karacsony-jobbkeze/

https://www.lokal.hu/2020-02-horvath-laszlo-serti-az-emberek-igazsagerzetet-a-gyongyospatai-karterites/

https://www.lokal.hu/2020-01-miert-langol-ausztralia/

https://www.lokal.hu/2019-12-klimavonulgatas/

https://www.lokal.hu/2019-11-hatalmas-felhaborodas-karacsony-kitiltana-dizelautokat-a-fovarosbol/

Levél címzettje:

Tisztelt:

Kovács Andrea, External Communication Manager

Flachbart Róbert ügyvezető

Körmendy Éva, Head of Branding

Tőzsér Judit, Head of Company Communication

Lidl Magyarország

Küldd el ezt a levelet a Lidl Magyarországnak vezetőinek! A leveleket rendszerünk egyesével továbbítja a címzetteknek.

Tisztelt (cc ),

Ezt az e-mailt -ként küldöd Nem te vagy? Kattints ide!

A címzettek látni fogják a következőket: név, E-mail cím.

Személyes adataidat biztonságosan kezeljük és nem adjuk át harmadik félnek. A gomb megnyomásával felhatalmazod az aHangot, hogy az általad megadott személyes adatokat kezelje. További információ: Adatvédelmi Nyilatkozat.

Segíts, hogy terjedjen aHang!

Aláírásodat mentettük, köszönjük!

Mit tehetsz még?

Legyünk együtt Hangosak és adjunk hírt ismerőseinknek is a kampányról!

Oszd meg a petíciót barátaiddal és ismerőseiddel. Köszönjük, ha e-mailben is értesíted őket, jusson el a hír minél több emberhez!

Támogass!

Adományoddal hozzájárulsz ahhoz, hogy kampányunkat mind szélesebb körben terjeszthessük. Minden forinttal több embert állíthatunk az ügyünk mellé, minden forinttal közelebb kerülünk ahhoz, hogy fel tudjuk mutatni, meg tudjuk szervezni azt a kritikus tömeget, amivel közösen lépve célt érünk!

Miért?

Magánszemélyek, formális és informális csoportok ügyeinek segítésére hoztuk létre szervezetünket. Az oldalt a tagok és a kampányt aláírók támogatják, így maradunk függetlenek és szabadok. A munkánk folytatásához kérjük a támogatásodat.